Recruitmentmarketing en contentcreatie
Voor Laverhof ondersteunen wij de HR-afdeling op gebied van recruitment marketing. Dit wil zeggen dat wij voor de zorginstelling meedenken en kijken hoe we door middel van marketing en communicatie personeel kunnen werven, maar ook kijken naar hoe we intern kunnen ondersteunen op dit gebied. Laverhof is een zorgorganisatie voor ouderen.
Content, content en nog meer content. Maar hoe zorg je ervoor dat je continu iets nieuws te melden hebt voor je (nieuwe) volgers. Het bijhouden van social mediakanalen is vaak iets wat er of bij inschiet of ‘even snel’ tussendoor gedaan wordt. Het wordt dan vaak: posten om te posten. We merken dat er behoefte aan structuur is. Want is het niet veel fijner om tweewekelijks of maandelijks alle content klaar te zetten? Het scheelt tijd en er wordt gerichte content geplaatst waar over nagedacht is.
Samen met Anouk van Laverhof gaan we regelmatig op pad om content te verzamelen. We gaan de werkvloer op en spreken met verschillende medewerkers van Laverhof. Veel bruikbare content wordt verzameld die op verschillende manieren is in te zetten en doorvertaald kan worden naar verschillende kanalen. Denk aan de website, social media, maar ook een (interne) nieuwsbrief. Voor Laverhof ontwikkelen we per maand een contentkalender waarin precies staat wanneer welke content geplaatst wordt op welk kanaal. Hierin staan ook de teksten en doen we een suggestie voor afbeelding. Handig, want zo denken we vooruit en kan op één moment de content voor de hele maand ingepland worden. Zo houd jij meer tijd over om je bezig te houden met andere dingen. Efficiënt toch!
Anouk van den Akker, HRM adviseur Laverhof
Werven kan soms lastig zijn, momenteel ook in de zorgsector. Hoe trek je nieuw talent aan, maar ook hoe blijf je talent boeien en binden? Samen met de HR-afdeling van Laverhof pakken we dit op en kijken we hoe we dit kunnen aanpakken door middel van verschillende acties en content.