PuurEefje

PuurEefje

Hoe bereik je de juiste doelgroep en welke middelen heb je daarvoor nodig? Dat was een van de vragen van Eefje, eigenaresse van haar coachingpraktijk PuurEefje. Na een eerste kennismaking was een samenwerking snel geboren.

 

Bereik de juiste doelgroep

Je richten op een andere doelgroep is één, maar de doelgroep aantrekken is twee. Vaak blijkt dit lastig in de praktijk. We hebben dit stap voor stap aangepakt en zijn de samenwerking gestart met een (creatieve) sessie waar we samen een creatief proces aangingen. Na het delen van onze eerste ideeën kwamen we er al vrij snel achter wat PuurEefje nodig had op dat moment. De oplossing lag onder andere in SEA: adverteren via de zoekmachine Google.

 

SEA

Adverteren, dat klinkt soms best spannend. Zeker als je er niet bekend mee bent. Voor PuurEefje zijn we gestart met SEA: adverteren via Google. Voor PuurEefje hebben we het Google Ads account aangemaakt en volledig ingericht. Een zoekwoordenonderzoek volgde zodat we kunnen meten wat de concurrentie is op zoekwoorden. Daarnaast gaf Eefje aan waar ze graag op gevonden wil worden. Deze informatie bundelen we en op basis hiervan bouwen we de campagne met advertenties. Met succes want na een paar maanden kregen we de terugkoppeling van Eefje dat ze meer benaderd wordt dan ooit te voren. We blijven adverteren en zorgen ervoor dat de advertentie wekelijks geoptimaliseerd wordt om zo iedere euro gericht uit te geven.

 

 “Ik zocht contact met Sam en Maud, omdat ik me met mijn coachpraktijk meer wilde gaan richten op het coachen van particuliere klanten in plaats van te coachen voor opdrachtgevers. Ik wist alleen niet goed hoe ik hen het beste kon bereiken. Na een uitgebreide persoonlijke sparringsessie vormden we samen een actieplan over hoe ik deze doelgroep het beste kon bereiken. Telkens als ik niet wist hoe ik verder moest met social media acties of campagnes kon ik Maud en Sam makkelijk benaderen en gaf ze mij een duidelijk en uitgebreid advies.”

“Door de Google optimalisatie ben ik veel beter vindbaar als coach en word ik inmiddels veel vaker benaderd door particuliere klanten. In 3 maanden tijd ben ik door mijn goede vindbaarheid ook al een aantal superleuke particuliere coachtrajecten gestart. Dat was mijn doel!”

– Eefje Aerts, eigenaar PuurEefje

Vorige postVolgende bericht

Lees ook